30 Mart 2015 Pazartesi

Derslere Hoşgeldin


*****  2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı *****

*****  2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı *****

Program Robotları / Arduino 
Tek bir kod satırı yazmadan
http://www.mblock.cc/ 
mblock için e-kitap (İngilizce) için tıkla

**Bilişim Teknolojileri PDF Kitaplar [YENİ MÜFREDAT]

Kitabı hazırlayan Nükef AKSOY öğretmenimize teşekkürler.
Kitap için tıklayınız.
______________________________________


Code.org sayfaları

2. Dönem DYK Kurs Sınıfları (2017-2018)

5F KURS SINIFI- 2018    5G KURS SINIFI- 2018   
5H KURS SINIFI- 2018    5I KURS SINIFI- 2018
_________________________________________________


6D Sınıfı - 2018              6F Sınıfı -2018                6B Sınıfı -2018

7C Sınıfı (2017-2018)       7E Sınıfı (2017-2018)        7H Sınıfı (2017-2018)

_____________________________________________________________________

1. Dönem DYK Sınıfları

Kurs Sınıfı 6B (2017-2018)         Kurs Sınıfı 6C (2017-2018) 
* Eğitici Oyunlar / Flash Oyunlar için tıklayınız.

* Eğitici Oyunlar / Okul Sitesi 1 -  Okul Sitesi 2
______________________________________

Etkinlik Sayfası: Bu etkinlikleri hazırlayan Celil Öğretmen'e teşekkürler.


Donanım Mı Yazılım Mı Etkinliği
5 ve 6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi donanım ve yazılım konusunda kullanılmak üzere hazırlanan etkinlik sayfası için tıklayınız.


* Bilişim Teknolojileri Site Uzantıları Testi
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi için hazırladığım ve akıllı tahtada kullanmak için gerçekten güzel bir etkinlik oldu. Etkinliğimizde yer alan test içerisinde öğrencilerimiz doğru olan site uzantısını doğru kelime ile eşleştirmeye çalışıyor.  Etkinlik için tıklayınız.


* 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri Boşluk Doldurma (Donanım Birimleri)6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi donanım birimleri boşluk doldurma testi. Donanım birimlerinin adlarını doğru şekilde yazalım ve en altta yer alan kontrol butonu ile kontrol edelim.
Etkinlik için tıklayınız.


* Bilişim Teknolojileri Kim Milyoner Olmak İster Oyunu
Bilişim teknolojileri kim milyoner olmak ister yarışması. Etkinlik için tıklayınız.


* Donanım Bulmacası ÇözBu etkinliğimizde doğru olan donanım birimlerini bulmaca içerisinde buluyoruz. Bulmaca büyük olduğu için kelimeler tam olarak görünmüyor. Aşağıda yer alan kaydırma çubuğu ile sayfayı kaydırabilir ya da etkinliği tam ekran hale getirerek çözebilirsiniz. Etkinlik için tıklayınız.


* Donanım Birimlerinin Adlarını Doğru Yazalım
Bu bilişim teknolojileri etkinliğimizde doğru donanım biriminin adını boşluğa yazmamız gerekiyor.
Etkinlik için tıklayınız.


* Harici Donanımları Tanıyalım Etkinliği
Merhaba çocuklar bu etkinliğimizde harici olan donanımları birbirleriyle eşleştiriyoruz. Örnek vermek gerekirse tarayıcı kelimesini doğru olan resmin üzerine götürmemiz gerekiyor. Etkinlik için tıklayınız.

* İÇ DONANIM OYUNU

Etkinlik için tıklayınız.

* Bilisim Teknolojileri Dıs Ve İç Donanım

Etkinlik için tıklayınız.

* Donanım Birimleri

Etkinlik için tıklayınız.

* Adam Asmaca Oynayalım

Etkinlik için tıklayınız.

Sizlerde bu etkinlik sayfalarından yapmak istiyorsanız https://learningapps.org/



____________________________________________________________________

* EBA Kodlama </>


Scratch

Dijital kültürün ortak dili olan kodlama, bilişim okur-yazarlığının temellerinden biridir. Kodlama eğitimi, 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış, teknolojiyi daha etkin kullanabilen, problem çözme ve ürün geliştirme yeteneklerine sahip bireylerin eğitiminde artık önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin kendi geleceklerini planlamaları için imkânlar sunar.
Hayatımıza çok hızlı ve her yönden dâhil olduğu günümüzde teknolojinin sahip olduğu fırsatları ve tehditleri iyi anlamak herkes için önemli hale gelmiştir. Hızlı bilgi artışı toplumların da hızlı değişimini ve gelişimini beraberinde getirmektedir. Günümüzde okuma-yazma bilen, aritmetik bilgileri olan kişileri tanımlamakta kullanılan eğitimli insan tanımı da değişimden etkilenmiştir.
Bu tanım içinde kendine yer edinen kodlama becerisi, bilişim teknolojileriyle iletişim kurmak için kullanılan bir dildir. Kısaca kodlama; bilgisayarlara, adım adım verilen talimatları izlemelerinin ve onların tam olarak ne yapmaları gerektiğinin söylenmesidir.

_____________________________________________________________________
**Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi İçin Hazırlanan Materyaller Öğretmen İle Öğrencilerimiz Kullanımına Sunulmuştur.

Haber için tıklayınız.
Öğretmen Rehberi İçin Tıklayınız.
1. Dönem Materyalleri İçin Tıklayınız.
2. Dönem Materyalleri İçin Tıklayınız.

_________________________________________

** Animasyon hazırlamak isteyen öğrencilerimiz bu site bir göz atsınlar.

https://www.powtoon.com/
______________________________________
** Tospaa Bilgisayarsız Kodlama Oyunu Nedir?
http://tospaa.org/

Tospaa bilişim sınıfı bulunmayan okullarda kodlama dersi anlatabilmek için üretilmiş bir masaüstü kart oyunudur. Oyunu oynamak için gerekli dosyaları renkli yazıcıdan çıktı almak yeterlidir. Kodlama dersi verecek öğretmen ihtiyacı kadar çıktı alarak kullanabilir. Oyunun amacı tospaayı engellere takılmadan hedef(lere) ulaştırmaktır.
___________________________________________________________________
** Scratch ve Arduino Çalışma Kitabı
Mahmut BORA KARAKUŞ Öğretmenimize emeğinden dolayı teşekkürler.
Kitabı indirmek için tıklayınız.


*****  2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı *****

Excel'de Ortalama Hesaplama


Excel'de Basit Dört İşlem



https://www.youtube.com/playlist?list=PLJwSxjmMh-lCcBKaydpG66355SxtkcrPZ

************************************************************* Zeka Oyunları linkleri

Mangala Eğitim Videosu için tıklayınız.
Satranç Eğitim Videosu için tıklayınız.  (1)

Satranç Eğitim Videosu için tıklayınız.  (2)
*********************************************************************************

İnternet Geliştirme Kurulu, Google ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüortaklığı ile geliştirilen Keşf@ Bilinçli İnternet Hareketi Projesi, öğrencilerin internet ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri, internet ortamında bilgiye daha etkin bir şekilde erişebilmeleri, bilgi üretebilmeleri ve paylaşabilmeleri, çevrimiçi fırsatları görebilmeleri, çevrim içiyken güvenli ve etik davranışlar geliştirmeleri konusunda farkındalık yaratmak için ile tasarlanmış bir eğitim programıdır. 

Projenin temel amacı, öğrencilerde internet okuryazarlığı bilincini oluşturarak; öğrencilerin dijital yurttaşlık kurallarını önemseyen birer internet kullanıcıları olmalarını sağlamaktır.

Proje, ortaokul 6. Sınıf düzeyi öğrencilerine yönelik tasarlanan sınıf içi etkinlikler ve eğitim materyallerinden oluşmaktadır. 


http://www.kesfetprojesi.org/




*****  2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı *****

2. Dönem 1. Yazılı tarihi 28/03/2017 Salı günüdür.


Sevgili Öğrenciler, Sınıfların code.org bölüm açma sayfaları aşağıdadır. Lütfen sınıfınıza tıklayınız. Çıkan sayfadan adınıza tıklayınız. Size verilen şifre ile giriş yapınız.

6A Sınıfı (2017)        6F Sınıfı (2017)        6G Sınıfı (2017)

6H Sınıfı (2017)        5O Sınıfı (2017)        5D Zeka Oyunları (2017)

5E Kurs Sınıfı (2017)               5D Kurs Sınıfı (2017)              5F Kurs Sınıfı (2017)

************************************************************************************
25 Kasım 2016 Cuma günü Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 1. sınavı yapılacaktır. 
************************************************************************************



*****  2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı ***** 

2. Dönem 2. Sınav Çalışma Kağıdı için tıklayınız. (Güncelleme: 23/05/2016)

30 Mayıs 2016 Pazartesi günü Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. Dönem 2. sınavı (6/J, 6/K ve 6/L sınıfları) yapılacaktır.

Code.org sayfasında eksik kalan bölümleri tamamlayınız.


************************************************************************************

2. Dönem 1. Sınav Çalışma Kağıdı ve cevapları için tıklayınız.

20 Nisan 2016 Çarşamba günü Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. Dönem 1. sınavı yapılacaktır.

Sevgili Öğrenciler, Sınıfların code.org bölüm açma sayfaları aşağıdadır. Lütfen sınıfınıza tıklayınız. Çıkan sayfadan adınıza tıklayınız. Size verilen şifre ile giriş yapınız.

DYK Kurs1 Sınıfı       DYK Kurs2 Sınıfı       DYK Kurs3 Sınıfı
6J Sınıfı (2016)        6K Sınıfı (2016)        6L Sınıfı (2016)
5F Sınıfı (2016)        7M Zeka Oyunları

*****  2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı *****
Örnek sorulara "Soru Bankaları" bölümünden bakabilirsiniz.


18 Mayıs 2015 Pazartesi Bilişim Teknolojileri 2. dönem 2. yazılı sınavı yapılacaktır. Sınav konuları Excel, Scratch ve code.org olacaktır. 

Sınavda excel videolarını, derste işlenen örnekleri çalışınız. 

Scratch konularında ise yapılan örnek uygulamalarda kullanılan kod blogları sınavda çıkabilecektir. Scratch için http://scratch.eba.gov.tr/
adresini ziyaret ediniz. Kullanılan blogların görevlerini ve tanımlarına ulaşabilirsiniz.

Sınavda Code.org'dan da sorular çıkacaktır. Bunun için "Kurs1" ve "Kurs2"'deki sahne ve bölümlerden sorular çıkacaktır. Sınavdan önce kurs1 ve kurs2 ye göz atmanızda fayda olacaktır.

Sınav test olacaktır.

Not: code.org'ta kurslarını tamamlamayan öğrenciler son tarih 27 Mayıs 2015



2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı Kurs-1 (06 Nisan - 10 Nisan)
Code.org çalışmalarınızda kurs1 için aşağıdaki sınıfını seç


5A Sınıfı tıkla    5E Sınıfı tıkla         6K Sınıfı tıkla
5B Sınıfı tıkla          5F Sınıfı tıkla         6L Sınıfı tıkla
5C Sınıfı tıkla          6I Sınıfı tıkla         6M Sınıfı tıkla
5D Sınıfı tıkla          6J Sınıfı tıkla         6N Sınıfı tıkla
Kurs - 1 şifreleri için tıkla


Kurs-2 (13 Nisan - 17 Nisan)
Code.org çalışmalarınızda kurs2 için aşağıdaki sınıfını seç

5A Sınıfı tıkla    5E Sınıfı tıkla         6K Sınıfı tıkla
5B Sınıfı tıkla          5F Sınıfı tıkla         6L Sınıfı tıkla
5C Sınıfı tıkla          6I Sınıfı tıkla         6M Sınıfı tıkla
5D Sınıfı tıkla          6J Sınıfı tıkla         6N Sınıfı tıkla

Kurs - 2 şifreleri için tıkla




Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi için hazırlanmış bu sitede derste işlenen konuların videolarını, Microsoft PowerPoint, Microsoft Excel, Microsoft Word konu anlatımlarını takip edebilirsiniz.

Bu blog sitesinde güncel olarak ders videoları paylaşılacaktır. Ayrıca diğer videolar için buraya tıkla Youtube Kanalını takip edebilirsiniz. 


2 yorum:

  1. Merkur - European Merkur - Italian Merkur
    Merkur is an Austrian company that was worrione founded in 2000 and has since become deccasino a well febcasino known brand on the market.

    YanıtlaSil

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı